loading...
معلم یار | سوالات سوم ابتدایی
Saeed Detect

Saeed Detect


سلام دوستان و بازدیدکنندگان عزیز


_____________________________________


انشاالله تا 1 ماه دیگه این سایت دوباره راه میفته با دامنه ی .IR یا .IN

با قدرت بیشتر و مقالات و جزواتی کامل تر


________________


این سایت بنا ب دلایلی دیگه آپ نمیشه.


و لینک ها اکثرا پریدن...!


شرمندتونم ب مولا


________________


آدرس سایت جدیدم : NetNaz | همه چی در یک سایت


پیجم تو فیس بوک : Http://FaceBook.Com/Saeed.Sajedi.R


آخرین ارسال های انجمن
saeed_detect بازدید : 3473 جمعه 22 مهر 1390 نظرات (3)

مقالات تئوری حسابداری


دکتر طالب نیا در درس تئوری حسابداری علاوه بر معرفی کتابهای تئوری 1 و 2 دکتر شباهنگ به عنوان یکی از منابع امتحانات پایان ترم ;  چند مقاله حسابداری نیز معرفی می کنند که عناوین برخی از آنها به شرح زیر است.بدلیل حجم بالای این مقالات و جهت رفاه حال شما دانشجویان ; خلاصه این مقالات در این وبلاگ قرار داده شده است که شما عزیزان می توانید درادامه مطلب آنها را دریافت نمایید.عناوین مقالات عبارتند از :


1-بررسی روش نوین ارائه صورتهای مالی

2-بازکاوی تئوریهای دستوری حسابداری

3-افشا درگزارشگری مالی : نقش معیارهای عملکرد غیر مالی

4-نگرش رفتاری درایجاد تئوری حسابداری

5-سیاست و فرهنگ درحسابداری بین المللی

6-بررسی هماهنگ سازی حسابداری درسطح بین المللی

7-فرایند سیاسی حسابداری

8-روندهای اخیر و پیشرفتهای آتی درحسابداری منابع انسانی

9-حسابداری منابع انسانی رویکزدی نوین درحسابداری

10-تئوری علم وچالش های حسابداری اثباتی


لینک دانلود در ادامـ ـه مطلب
saeed_detect بازدید : 462 سه شنبه 19 مهر 1390 نظرات (0)

عنوان مقاله: خدمات متقابل مدیریت و حسابرسی داخلی در سازمان

مولف/مترجم: علی خوزین


موضوع: حسابرسی


سال انتشار(میلادی): 2006


وضعیت: تمام متن


منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 170



چکیده:

هر یک از قسمتهای یک سازمان در جهت اثربخشی و کارائی نیاز به ویژگیهائی در محیط فعالیت خود دارد. تعاملات و روابط حرفه‌ای حسابرسان داخلی، به عنوان یکی از قسمتهای مهم سازمان، با سایر مدیران، عامل مهمی در جهت نیل به اهداف حسابرسی داخلی و در مرحله بعد بهره مند شدن سازمان از آن است. حسابرسان داخلی و مدیران قسمتهای مختلف سازمان باید به دقت از وظائف و کارکردها و منافع متقابل همدیگرآگاهی داشته باشند. حسابرسان داخلی باید منطبق با استانداردهای حرفه‌ عمل کرده و همواره در حفظ استقلال نسبی و بی‌طرفی خود بکوشند. محدوده فعالیتها ، روشها و وظایف حسابرسی داخلی در سازمان و چگونگی گزارشگری آن باید به روشنی مشخص بوده و افراد و گروههای ذیصلاح دائما عملکرد حسابرسی داخلی را مورد ارزیابی قرار دهند. مدیران سازمان نیز باید از نتایج فعالیتهای حسابرسی داخلی در جهت بهبود سازمان و اصلاح عملکردها استفاده کنند.





متن کامل مقالـ ـه در ادامـ ـه مطلب


saeed_detect بازدید : 479 سه شنبه 19 مهر 1390 نظرات (0)

 

عنوان مقاله: حسابداری و فرآیند سیاسی


مولف/مترجم: امیر شاهزیدی


موضوع: مدیریت اقتصادی / حسابداری


سال انتشار(میلادی): 2007


وضعیت: تمام متن



چکیده:

فرضیه‌هایی در مورد تاثیر فرآیندهای سیاسی بر روش‌های حسابداری مطرح شده است. این فرضیه‌ها عمدتا مبتنی‌بر نظریه‌های اقتصادی است. طبق نظریه‌های اقتصادی فرآیند سیاسی، هر کس به منافع خود می‌اندیشد و لذا سیاستمداران نیز در پی حداکثر کردن مطلوبیت خود هستند. طبق این فرضیه، فرآیند سیاسی رقابت برای انتقال ثروت است، وضع مالیات و مقررات موجب می‌شود ثروت از طریق خدمات دولتی (بزرگ‌راه، آموزش، بوستان‌ها و ...) یارانه‌ها، تعرفه‌های حمایتی و ایجاد انحصارات (موانع ورود به فعالیت و حرفه) از گروهی به گروه‌های دیگر منتقل شود. حضور در این میدان رقابت مستلزم تحمل هزینه‌های اطلاعات، رایزنی و ائتلاف است. افراد باید هزینه‌های ائتلاف را از طریق ایجاد تشکل‌ها متحمل شوند تا بتوانند از چگونگی تاثیر اقدامات آتی دولت (برای مثال، قوانین پیشنهادی) بر آنها مطلع شوند. حجم این هزینه‌ها و توزیع آن بین گروه‌های مختلف تعیین‌کننده پیامد فرآیند سیاسی است.





متن کامل مقالـ ـه در ادامـ ـه مطلب


saeed_detect بازدید : 404 سه شنبه 19 مهر 1390 نظرات (0)
هموار سازی سودوبازده تعدیل شده براساس ریسک

عنوان مقاله: هموار سازی سودوبازده تعدیل شده براساس ریسک


مولف/مترجم: دکتر سیدمجید شریعت پناهی، حسین سمائی


موضوع: حسابداری


سال انتشار(میلادی): 2004


وضعیت: تمام متن


منبع: ماهنامه تدبیر-سال پانزدهم-شماره 146


مقدمه: تداوم انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم، ایجاد کارخانه های بزرگ و اجرای طرحهای عظیم صنعتی نیازمند سرمایه های کلان بود. تامین چنین سرمایه هایی از امکانات مالی یک یا چند سرمایه گذار فراتر بود و از سوئی، یک یا چند سرمایه دار نیز آمادگی پذیرفتن خطر تجاری چنین فعالیتهای بزرگی را نداشتند. از این رو، شرکتهایی شکل گرفت که مسئولیت صاحبان سرمایه آنها محدود به مبلغ سرمایه گذاریشان بود و در قالب چنین مشارکتهایی، سرمایه های کوچک تجهیز و راه حل مناسبی برای تامین سرمایه های کلان و توزیع مخاطرات تجاری فراهم آمد. سرمایه های چنین شرکتهایی به سهام تقسیم و سهام آنها قابل نقل و انتقال بود. رواج معاملات سهام باعث رونق بازار سرمایه و مشارکت صاحبان سرمایه های کوچک در این بازار شد. تنظیم نحوه اداره شرکتهای سهامی و روابط بین صاحبان سهام از طریق وضع قوانین و مقررات توسط دولتها، نظم یــــافتن بخشی از معاملات اوراق بهادار با ایجاد بورسهای اوراق بهادار از جمله عوامل دیگری بودند که به تشکیل شرکتهای سهامی و فزونی سرمایه گذارانی انجامید که نه مستقیماً در اداره شرکتها مشارکت داشتند و نه دارای چنین تمایلی بودند.





متن کامل مقالـ ـه در ادامـ ـه مطلب


saeed_detect بازدید : 753 سه شنبه 19 مهر 1390 نظرات (0)

عنوان مقاله: عوامل محیطی موثر بر توسعه حسابداری در ایران


مولفین: دکتر اعتمادی حسین - توکلی محمدی محمد


موضوع: حسابداری


سال انتشار(میلادی): 2005


وضعیت: تمام متن


منبع: مجله دانشور رفتار - شماره 14 - 1384- صفحات 21-34.


چکیده: مطالعه حاضر با استفاده از مجموعه اطلاعات سال 1352 تا 1382 به بررسی تجربی جهت و ابعاد تاثیرات عوامل محیطی بر توسعه حسابداری در ایران و همچنین به آزمون روابط بین حسابداری و محیط تجاری آن در طول دوره مورد مطالعه پرداخته است. بررسی توسعه حسابداری به تجزیه و تحلیل و بررسی عوامل محیطی آن از ابعاد گوناگون وابسته است. چهار عامل محیطی برای توضیح تفاوت های مشاهده شده در توسعه حسابداری در طول زمان مورد استفاده قرار گرفت. این عوامل شامل توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی، توسعه بازار سرمایه و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی است. یافته های به دست آمده از رگرسیون سری های زمانی و آزمون های آماری مشخص می کند که یک رابطه قوی بین عوامل محیطی و توسعه حسابداری در ایران وجود داشته و این رابطه ها در دوره مورد مطالعه متنوع و متفاوت بوده است.





متن کامل مقالـ ـه در ادامـ ـه مطلب


saeed_detect بازدید : 785 سه شنبه 19 مهر 1390 نظرات (0)

عنوان مقاله: حسابرسی عملکرد و عملیاتی

مولف/مترجم: افشین نخبه فلاح


موضوع: حسابرسی


سال انتشار(میلادی): 2006


وضعیت: تمام متن


منبع: ماهنامه تدبیر-سال شانزدهم-شماره 165



چکیده:

سیستم اقتصادی یک کشور به میزان قابل توجهی به تصمیم گیریهای مدیریت در واحدهای اقتصادی بستگی دارد. بدیهی است این تصمیم گیریها نقش تعیین کننده ای در میزان درآمد های اقتصادی و ثمر بخش بودن فعالیتهای تعیین شده و استفاده بهینه از امکانات تولیدی و خدماتی مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی کشور دارند. لذا اصولاً صاحبان سهام و یا نمایندگان آنها همواره می خواهند بدانند که آیا مدیران اجرایی در تصمیم گیریهای خود صحیح عمل کرده اند یا خیر؟ و آیا توانسته اند از امکانات موجود حداکثر استفاده را کنند یا خیر؟ آیا در موسسات افزایش کارایی و رعایت صرفه اقتصادی انجام شده است؟ امروز در محیط اقتصادی که دارای نظامهای متعدد و ابعاد گوناگون است، مدیریت سازمانی تأکید فزاینده ای بر ارزیابی صرفه اقتصادی، کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی دارد. حسابرسی عملکرد به عنوان ابزاری برای این ارزیابی به کار می رود. در محیطهای رقابتی ضروری است تا مدیران با استفاده از فرایند ارزیابی عملکرد به هدایت صحیح امور در مسیر پیشرفت کار و در جهت اهداف و استراتژی های مورد نظر سازمان به شیوه ای آگاهانه بپردازند.





متن کامل مقالـ ـه در ادامـ ـه مطلب


saeed_detect بازدید : 383 سه شنبه 19 مهر 1390 نظرات (0)

عنوان مقاله: مدیریت بر مبنای فعالیت نشانه‌گیری به سمت علت ها

مولف/مترجم: احمد گودرزی

موضوع: مدیریت تولید و عملیات / حسابرسی و حسابداری

سال انتشار(میلادی): 2007

وضعیت: تمام متن

منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره180

تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات مدیریت

چکیده:

بهبود مستمر عملیات، فرایند دست‌یابی به محصولات بهتر و قیمت تمام شده ارزانتر در عملیات تولید و فروش است و به عنوان یک هدف راهبردی(استراتژیک) مقوله هایی از کنترل جامع کیفی ، افزایش کارایی ، ازدیاد اثر بخشی، ارتقای بهره وری ،کاهش هزینه و حذف اقلام معیوب (ضایعات) از فرایند تولید را شامل می شود. صاحب نظران امروزه عقیده دارند که تولید تابعی از فعالیت و فعالیت تابعی از مصرف منابع است و این منابع محدود و کمیـاب هستند. بـنابرایـن کنـترل فعـالیت و تـرکیب بهینـه عـوامل تولید از مبانی بهبود عملیات به شمار می روند.تصمیم گیری برای بهبود عملیات، نیازمند اطلاعات در حوزه حسابداری مدیریت است و سیستم هزینه یابی، انعطاف مناسبی را بر حسب نیاز مدیران و مقتضیات محیط می‌طلبد. در رویکرد مدیریت بر مبنای فعالیت (ABM) هزینه یابی مبتنی بر تولید گروهی محصولات است نه تاکید بر تولید واحد محصول. پس مدیریت بر مبنای فعالیت، مستلزم کاربرد سیستم کنترل جامع کیفی در محیطی مبتنی بر شناخت و کنترل فعالیت است.





متن کامل مقالـ ـه در ادامـ ـه مطلب


saeed_detect بازدید : 804 سه شنبه 19 مهر 1390 نظرات (0)

عنوان مقاله: حسابداری محیط زیست

مولف/مترجم: نادر کاظم زاده ارسی

موضوع: حسابداری

سال انتشار(میلادی): 2003

وضعیت: تمام متن

منبع: ماهنامه تدبیر-سال چهاردهم-شماره135

تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات مدیریت

مقدمه:

در عصر حاضر باتوجه به وجود برخی از محدودیتهای زیست محیطی به ویژه در تجــارت جهـانی و تنگ شدن عرصه رقابت، به ناچار بعضی شرکتهای انتفاعی از یک سو برای رفع این محدودیتها و دستیابی به درآمد بیشتر و یا کسب محبوبیت تجاری، مجبور به تحمل هزینه های زیست محیطی بوده و ازسوی دیگر برای ارزیابی مثبت عملکرد خاص حفاظت ازمحیط زیست، ناچار به کاهش هزینه های مزبور هستند. برای مدیریت بر هزینه های زیست محیطی اولین نیاز لزوم شناسایی آنها است و همین طور هزینه یابی محیطی فعالیتی است که می تواند موجب افزایش ارزش شرکت گردد.





متن کامل مقالـ ـه در ادامـ ـه مطلب


درباره ما
مــقـالات رشته ی مدیریت , حسابداری , اقتصاد و ... بانک مقالات دانشگاه پیام نور ,
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 137
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1547
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 120
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 22,557
  • بازدید کلی : 280,936
  • پـ ـروفــ ـايـل هــ ـاي مــ ـن در
    پـ ـروفــ ـايـل هــ ـاي مــ ـن در :
                


    ------